Árnyharcos
Óriási köszönet Zandarnak *röfög*
Miért is álljak be árnyharcosnak?
A válasz egyszerű: mert táp :). Az összes kaszt közül az árnyharcos sebzi a
legtöbbet fegyverekkel, és parancsai con-attackosak, mindenképp egy jó
választás.
Fajválasztás
Árnyharcosnál talán a legfontosabb a fajválasztás attól függően, hogyan akarsz
játszani vele.
Hobbitot ajánlom annak, aki azt szeretné hogy az ellenfelei alig találják el.
Orkot, aki 2 körből szeretné ledarálni az ellenfeleit.
Tündért pedig annak ajánlom aki tk-s akar lenni, és szeretne nagyobb esélyű
bénítást.
Felszerelés
Smaragdgyűrű (+1 iq és erő), köpeny (50-60 manákat tolt harc közben). Mindkettő
a sámánboltban kapható. 20. szintig az árnyharcosok tanárának mondhatod hogy
"kerek kardokat" és akkor megajándékoz 2 natúr árnykarddal. 20. szinttől van
míves árnykard (gyengébbek kedvéért szintén a boltban), a míves és sima
árnykardok szívnak manát is harc közben, de elég keveset. Aztán van a
démonpenge, ami egy kalap szar, illetve sárkányölő árnykard, amit csak sárkányok
ellen ajánlok, tehát annak sincs sok értelme. Viszont Marilith-nél vannak
ikerpengék, amit már 40 alatt is meg tudsz fogni; adnak vágó, illetve
állóképességre bónuszt és azok sebeznek a legtöbbet. Az én hobbitomat ah
bonusszal Marilith már el sem találja, és ezzel megérkeztünk a következő fontos
kérdéshez:
"Árnyharcos Bónusz":
Ennek az a lényege, ha elértél egy bizonyos pontot, akkor sokkal több bónuszt
fogsz kapni a képzettségeidre árnyharcban, mint előtte. Nekem valaki anno ezt
mondta, és nekem úgy tűnt ez igaz is: akkor kapod meg az ah bónuszt, ha az
árnyharcod + iqd + bölcsid + szinted eléri a 250-et. Tehát pl. egy hobbitnak, ha
minden maxos minimum 56. szint kell.
Árnyharcos képzettségei:
Árnyharc: alapvető képzettség, ettől függ az árnyharc bónuszod mértéke, hogy
kapsz-e turbót, illetve hogy mennyit sebzel árnyvágással. (Az utóbbival érdemes
fejleszteni.)
Árnyékmágia: Ezt a képzettséget Árnyéksárkánytól lehet megtanulni (ő a térkép
dny-i részén van), egészen haladó-ig tanítja. Ha azt mondod neki hogy "kérlek
taníts" akkor megtanítja neked az alapvető varázslatokat is.
Kántálás: Ezt a képzit nem lehet pénzből tanulni, árnyékidézésbe számít bele,
illetve az esőtáncba - utóbbival érdemes fejleszteni.
Koncentrálás: Ezt érdemes feltanulni kb. félisteniig, mert akkor a nyugi parancs
100%-osan bejön.
Mentális támadás: Ez egyedül a meglep parancsba számt bele.
Mentális védekezés: Ettől függ a mentálpajzs varázslatod, más haszna nincs.
Árnyharcos parancsai:
Árnyékidézés: Árnyékokat tudsz idézni (1-5 darabot), melyek életerejét
leszívhatod harc közben és ezáltal gyógyulsz.
Arnyéktűz: "Jó" árnyékmágia kell hogy tudd használni ezt a parancsot,
con-attackos is lehet, 1-2 körre béníthat de az okosabb és bölcsebb fajoknak
sokkal nagyobb eséllyel.
Árnyharc: Árnyharcban kapsz turbót és bónuszokat.
Árnyvágás: Egy aránylag keveset sebző parancs, annyiban hasznos, hogy ha meg is
tudod lepni vele ellenfeled, akkor kis mértékben csökkenti a támadását és
ezáltal nehezebben találnak el.
Esőtánc: Egy kevés életerőt gyógyulsz tőle, és méregtelenítő hatása is van.
Meglep: Ez egy új parancs, nagyon hiányzott az árnyharcosnak :), harc elején
használhatod, sokkal többet sebez, mint az árnyéktűz és sokkal jobban bénit (ez
is iq + bölcsi függő). Con-attackja viszont sokkal kevesebbszer jön be nekem,
mint árnyéktűznek. Ez a parancs attól függően fejlődik, hogy mennyi tapasztalati
pontot ér az ellenfél, aki ellen használod, tehát legjobb Őrült barbáron
fejleszteni.
Nyugi: Ez a béketeremtő parancsod, egy kör késéssel lép érvénybe; meglep parancs
fejlesztéséhez fontos. Aki esetleg nem tudná: azelőtt süsd el a parancsot,
mielőtt megleped, így a következő körben már érvénybe lép, nem pedig 2 kör
múlva.
Fantompáncél: Ez lenne a védővarázslatod, nekem volt egy fogadásom hogy nem fog
felmenni "mesterig", mire minden mást kimaxolok ameddig akarok... hat eddig úgy
néz ki, én nyerem a fogadást. (Majd kíváncsi leszek a végeredményre ^^,
- Czola)
Mentálpajzs: Védelmet ad.
Táncolófények: Aki szenved kis szinten az árnyékmágiával, annak érdemes ezzel
felfejleszteni, amíg lesz árnyéktüze, amúgy az ellenfél támadását csökkenti, ami
elég hasznos az ügyesebb fajoknál, hogy ne találjanak el.
Zabál: Bekajálhatod a hullákat, kb. 50 manát tölt, de kevés kitartásba kerül.
A miheztartás végett:
Sokan kérdezik tőlem, hogy mennyi játékidő egy árnyharcost kimaxolni, azok kedvéért leírom nagyjából mi meddig tartott:
12 nap játékidő
2 nap ölés + pénzből tanulás
7 nap árnyéktűz (most 171-es)
3 nap meglep Barbáron (most 478-as)
Árnyéktűz és meglep közben ment egyfolytában az árnyékidézés és a táncolófények is.
De tudom van még mit nyomni... :) - Hát jah, tiszta égők ezek a varik :D:D:D - Czola